11. 2. 2016

V nočním tichu

V nočním tichu = In the still of the night

Jen jedinou noc tvé ruce můžu hřát,
jen jedinou noc... pár polibků krást...
Pak vyjde slunce, lásko, a nás se nikdo neptá,
zda chceme žít v světě, který naše duše leptá.

Jen jedinou noc jsi má,
jen jediný sen smíme snít,
na východě se rozednívá
a my musíme se rozloučit.

Jen jedinou noc jsem tvé ruce ve svých hřál,
v tu noc jsem se cítil jako opravdový král...
A pak vyšlo slunce, a místo, aby do morku kostí rozehřálo,
přineslo mi ocelově chládné, mučivé a prázdné ráno...

Už nějaký čas to je, co jsi byla jenom má,
na východě Jitřenka další svítání vítá,
jenom nedosněné sny a tužby od té doby znám.
a v koutku mé duše zbytek nejsvětlejšího citu zbývá.


MÚZY PRO TUTO BÁSEŇ:
PERDONO (Caterina Caseli) - mám ráda to video :) i tu píseň..
DIANA (Paul Anka) - oh dears, tuhle miluju ♥♥
HEY PAULA (Paul & Paula) - jedna z nejromantičtějších písní, co znám  a to už je co říct, já znám dost cajdáků ;-) Kam se hrabe Unchained melody...  ;-) ;-)

Tahle píseň ale vznikla na polibek Múzy při písni: 
IN THE STILL OF THE NIGHT - FRED PARRIS & THE SATINS
- Přemýšlela jsem o tom. O filmu "Dirty Dancing" a o téhe písničce. O nádherném love songu... a o segregaci. O tom, když lidi nemohli milovat, koho chtěli... Když se láska zakazovala...
Žijeme v hodně dobré době... na jak dlouho asi?

A i přesto, že ta doba nebyla VŮBEC sladká a snadná... měla svoje kouzlo. Já osobně na padesátky a šedesátky moc nejsem  - to přenechávám jiným, pravda je, že se nacházím spíš v těžkých 30's - uchvacuje mě prvorepublikové kouzlo, i těžká doba, tehdejší způsob života ve zbytku Evropy... Svým způsobem se mi líbí i 20tky... jenže dvacátá léta a jazzový věk... to moc ne ... spíš konec 20's a hlavně 30's...  - No ale to jsem odbočila.
Pravda teda je, že 50 a 60 léta mě nijakn zvlášť neokouzlují, ale... při "in the still of the night" jsem přemýšlela o těch zpěvácích, o lásce, o rasovém původu, o situaci v Americe tehdy, a tak...

Je to všechno tak komplikované.
A to láska je.

Zejména ta, co trvá příliš krátko, ale je vypálená do srdce.

(Se mnou osobně to nijak nesouvisí - nebo o tom aspoň nevím. Jak jsem napsala, jen jsem poslouchala staré písničky, koukala na útržky filmu... a přemýšlela.)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Spamy ignoruju, reklamy a hlasování - zařizuju se podle nálady, vulgární výrazy netrpím - buďme lidi, ne dobytek. Díky :-)
Nevhodné komentáře mažu a za ty vhodné budu moc ráda :-)

"Quotidie morior - umírám kdykoliv."

"Naše dokonalost spočívá v tom, že víme, že jsme nedokonalí."(Augustinus Aurelius)